Och så var det lördag...!

0kommentarer

Och inte bara lördag, utan den 15:e, halva september har redan rusat förbi och här står jag lätt chockad och undrar var tiden tar vägen?! Det har nu gått en och halv månad sedan den där otroligtt nervösa sista Måndagen i Juli, hur skulle det gå? Tänk om det inte kommmer några kunder... Men så fel jag fick, de kom, de handlade och de återkommer! Jag måste få tacka mina så oerhört lojala och trogna kunder, både stammisar och nytillkomna; Ett stort TACK från en ödmjuk och rörd liten jag! 
 
I övrigt är jag mitt inne i ett konstant flöde och stim av nyutgivna böcker, så jag måste bara få passa på att tipsa om en ny författarduo:Cilla & Rolf Börjlind, som har skrivit Springfloden. Jag har varit deckarfantast ända sedan barnsben och har betat mig igenom en hel del författare och karaktärer genom åren. På senare tid har jag haft allt svårare för att hitta någon svensk författare som inte upprepar det som tidigare skrivits, både iform av intrig, miljö och karaktärer. Jag kan hålla med om att en kriminalroman/deckare har sina begränsningar men enligt mig finns inte de bland karaktärerna! Och till min lycka så har jag nu hittat en författarduo som vågar gå utanför boxen; Vi har en avdankad kriminalkommissarie som är som bortsuddad från jordens yta, en ung polisstudent som under sommarlovet tar sig an ett coldcase... Vi rör oss i Stockholm, i de finare övre kretsarna, mellanskiktet och vi rör oss bland de hemlösa... Är ni på jakt efter något nytt, fräscht men ändå med en igenkänningsfaktor så ska ni läsa Springfloden!   
 
//Caroline

Kommentera

Publiceras ej