Böcker, moms och skatt

0kommentarer

Oj, vad det har ramlat in höstnyheter från alla håll och kanter! Varje dag är som julafton när man öppnar kartongerna och hittar en massa nyheter :-). Mitt upp i allt detta närmade sig skräckens datum varje månad, den 12:e, dagen då skatter och moms skall redovisas. HJÄLP, är veckans ord, jag som aldrig sysslat med sådant här tidigare... Men, men, med hjälp av broschyrer, redovisningsböcker, syster och skatteverket ( ligger som tur är vägg i vägg med affären) blev det nog rätt till slut...! Så det blev moms, skatt och en mass skratt till slut :-)
 
Jag har under helgen och början av veckan läst två mycket starka böcker som jag måste tipsa om:
Jonas Gardells: Torka aldrig tårar utan handskar och Andreas Lundstedts:Mitt positiva liv. Båda berör och belyser HIV och homosexualitet från två skilda håll men har även många gemensamma punkter. De är två  starka böcker om dessa så i vårat samhälle tabu och skammbelagda ämnen. Väl värda att läsa och mitt tips är att läsa dem ihop för de ger en insikt och förståelse och kompletterar varandra!
 
//Caroline
 
 

Kommentera

Publiceras ej